Terug van weg geweest - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Kevin Smeets - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Kevin Smeets - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Blijf op de hoogte en volg Kevin

27 April 2013 | Zambia, Livingstone

De tijd vliegt voorbij! We zijn nog geen 2 weken terug van een geweldige vakantie of ik vertrek morgen weer naar Lusaka om mijn visum te verlengen. Kortom, 3 maanden zijn voorbij dus langzaam maar zeker is het aftellen begonnen.
Jammer genoeg moet ik het laatste deel van stage zonder Chris en Viola verder. Onze wegen zijn namelijk na de vakantie gescheiden. Gelukkig hebben we onze laatste dagen goed ingevuld en leuk afgesloten!

Ndola - Kapiri Mposhi - Dar Es Salaam - Pajé - Dar Es Salaam – Johannesburg – Livingstone – Botswana – Livingstone – Lusaka – Mpongwe/( Heathrow-Amsterdam)

Voor de mensen die zich afvragen wat hierboven geschreven is, dit was ons reisschema tijdens onze vakantie. Zoals men ziet zijn we niet op 1 plaatsje gebleven. We zijn daarom vele ervaringen rijker geworden. Beginnende bij het begin.
Uiteraard verliep tijdens de vakantie niet alles zoals we gepland hadden, maarja daarom zijn we ook in Afrika. De vakantie begon op paasmaandag. Omdat we dag erna nog moesten stempelen voor het visum zijn we op maandag al richting Ndola vertrokken. Deze maandag hebben we gezelschap gehad van Lien, een goede vriendin van Katleen. De mentor van Chris woont oorspronkelijk in Ndola, dus hij verzorgde het avondprogramma. In totaal hebben we met 7 mensen Ndola onveilig gemaakt. Het is begonnen met een onschuldig avondeten. Nadat onze buikjes gevuld waren, wilde Isaac ons introduceren aan het nachtleven van Ndola. ‘Ik denk dat we met een groep blanken niet zo snel binnen waren gekomen bij deze club.’ Al gingen de drankjes rond en iet veel later stonden we met z’n allen te dansen. Ndola was bij deze onveilig gemaakt!
De dag erna vroeg uit de veren, stempel halen en op naar het treinstation. De twee dagen durende reis kon beginnen. Gelukkig hadden we een coupe voor ons 3en gekocht. 2e of 3e class was absoluut niet fijn geweest! Tijdens de treinreis hebben we genoten van de vele landschappen die we doorkruist zijn. Ook kon men aan het landschap en de mensen zien dat we Zambia verlieten en langzaam maar zeker Tanzania naderde. Onze stempels en visum moesten daarom ook in trein afgehandeld worden. Het laatste stuk gaat men zelfs door een National Park. Hier hebben we dus ook ons eerste wild gezien.
(Ietwat) later gearriveerd in Dar Es Salaam zijn we richting ons hotel gegaan, waar we geluk bij een ongeluk, in een suite hebben overnacht.
De volgende dag moesten we met de Ferry richting Tanzania. Chris voelde zich op dat moment al niet lekker in de Ferry kwam er ook nog eens koorts bij. Gelukkig zijn we goed en wel in ons resort beland, maar het mocht niet baten. Na de 1e zieke werd ook de 2e en 3e ziek. Onze dagen op Zanzibar hebben daarom benut om onze batterijen weer op te laden.
Met goed geluk, na 4 dagen, weer terug richting Dar Es Salaam om de volgende dag onze vlucht te pakken naar Livingstone. Maar eerst nog eventjes een tussenstop in Johannesburg!
In Livingstone hebben we verbleven in Jollyboys, een hartstikke leuk backpackershostel waar men veel jongeren ontmoet en waar men zonder moeite voor lange tijd kan verblijven. De eerste dag hebben we besteed om rustig aan te doen en onze activiteiten te plannen. De overige dagen zijn we actief bezig geweest met verschillende activiteiten. Beginnende met onze safari in het Chobe national Park, Botswana. De reis alleen was al geweldig! De safari zelf was helemaal het einde. We hebben zowel een safari per boot als jeep gehad. Jammer genoeg hadden we geen mannetjes leeuwen, zebra en luipaarden gezien. Maar dat mocht te pret niet drukken! We hebben het echte leven van wilde beesten mogen aanschouwen, en laat staan, het slapen tussen deze dieren.
Na dit geweldige avontuur zijn we naar de Victoria Falls geweest. Een van de 7 wereldwonderen mogen we ook al op onze naam schrijven. We werden gewaarschuwd dat we nat zouden worden, dus gezakt en gepakt zijn we erheen gegaan. Het eerste stuk was goed te doen, maar dan….. tot op de onderbroek waren we nat. Momenteel staat het waterniveau op zijn hoogst, dus rondom de watervallen is het 1 groot geweld!
Op de terugweg ben ik nog langs het crocodile farm geweest. Hier heb ik, met de camera van Chris, foto’s gemaakt van krokodillen en slangen. Ik was net op tijd want het was voedertijd. Die dieren zien er erg sloom uit, maar oejee als er een stukje paard gegooid wordt! Daarnaast heb ik ook naast een albino krokodil gestaan. Nouja, op een verhoogd pad !
De laatste dag hebben we een kleine safari gehad, achter op de rug van een olifant. In het begin had ik hier mijn twijfels over, maar achteraf heb ik hier zeker geen spijt van gehad. Onze laatste avondmaal hebben we genuttigd bij Olga’s, een heel goed Italiaans restaurant.
Na deze geweldige dagen moest ik me weer voorbereiden voor de terugreis, want ik vertrok in dagje eerder naar Lusaka dan Chris en Viola.
Ik had niet verwacht dat ik er moeite mee zou hebben maar op weg richting vliegveld was er toch wel een traantje te vinden.
In een klein vliegtuigje, soort van privéjetje, ben ik met een gezelschap richting Lusaka gevlogen. Deze avond ben ik met Steffie naar Marlin’s geweest om een hapje te eten. Zeg maar gerust HAP. Het was een steakhouse, maar wel een verdomd goede!
De volgende ochtend moest is weer vroeg eruit, want om 07:00uur vertrok ik richting busstation voor mijn bus naar Mpongwe.

  • 28 April 2013 - 00:16

    Maudje:

    Hey Kefke! Boh wat Bin ich jaloers en wat klink die reis geweldig. Ich Bin blie dat se eindelijk get van Afrika hubs kinnen ontdekken en dat se even geweun hubs kinnen genieten. De hubs noe zo dien draai gevongen in Zambia dat se dat litste bietje gemekkelik duis ondanks dat Chris en Viola weer noa hoes zeen. xxx

  • 28 April 2013 - 17:37

    Pap En Mam:

    Tja , aan elke vakantie komt een einde , en dat was unne hele mooie naar je verslag te oordelen.
    Maar troost je , als we horen hoeveel werk je daar nog te doen hebt , zullen die laatste weken voorbij vliegen.
    Weer een mooi verslag , we verheugen ons weer op het volgende.
    Nog een fijne tijd .
    Groetjes: Pap en Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 9311

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Juni 2013

Back to basic

Landen bezocht: