Enkele dagen inhalen.. - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Kevin Smeets - WaarBenJij.nu Enkele dagen inhalen.. - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Kevin Smeets - WaarBenJij.nu

Enkele dagen inhalen..

Blijf op de hoogte en volg Kevin

12 Maart 2013 | Zambia, Mpongwe

Beste lezers,

Het zijn alweer 2 weekjes geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost. Chris en Viola hadden daarentegen ietat meer geluk. Omdat zij in zoverre op schema liggen, scheelt de komende 2 weken voor mij veel typwerk.

Maandag 25-02-2013
De dag begon zoals gewoonlijk al erg vroeg. In de middag werd mij vriendelijk gevraag of ik naar de laptop van Stijn kon kijken. Na een dik uurtje op het scherm ‘gekeken’ te hebben werkte alle USB poorten en de draadloze kaart weer vlekkeloos.
In de avond heb ik gezamenlijk met Chefkok Viola gekookt. Op het menu stonden aardappelschijfjes, bonen en worstjes.

Donderdag 28-02-2013
Na alle rumoer van de verkiezingscampagnes afgelopen maand, was het vandaag aan de bewoners van het Mpongwe district om te stemmen. De gelukvogels hadden natuurlijk vrij i.v.m. het stemmen, zoals Chris en Viola. De pechvogels moesten uiteraard nog een half dagje werken. Achteraf maar goed dat het een half dagje was, want het was een ontzettend warme dag.
Chris liet me de dag ervoor al weten dat hij misschien mee zou gaan naar de plot. Ik moest nog enkele voorbereidingen treffen, dus dat kwam wel goed. Toen om 09:00uur Chris nog steeds niet zijn roes uitgeslapen had, ben ik maar vertrokken naar de plot. Nadat ook Chris zijn ontbijtje achter de kiezen had is hij mij, met camera op zak en op een ‘redelijk’ kapotte fiets, alsnog op komen zoeken. Voordat hij vertrok heeft hij nog een aantal mooie foto’s gemaakt.

Bij terugkomst waren Katleen en Stijn al druk bezig met het inpakken van hun spulletjes. Voor hen begon namelijk al in de namiddag hun welverdiende vakantie.
Daarom hadden we gisteren afgesproken om met z’n allen in het restaurant te eten. Het zogenaamde ‘laatste avondmaal.’Om het nogal erg druk was in het restaurant heeft Viola en Katleen, Beatrice meegeholpen in de keuken als echte keukenprinsessen.

Maar nu Katleen en Stijn weg waren moest er gezorgd worden voor de kat. Aangezien Chris en Viola erg goed met haar op kunnen schieten en mijn kamer al dient voor opslag van eten en drinken, waren Chris en ik al begonnen met het verhuizen van Rafiki’s nieuwe thuis. De blikjes voer evenals de bak waar Rafiki haar behoefte in doet stonden al op hun kamer. Viola miste ook haar huisgenootje, dus Rafiki was voor haar ook welkom. Alleen over de laatste voorwerp, de kattenbak, hadden Chris en ik haar niet ingelicht. Nadat ze hier achter kwam wilde ze ook weer heeeeeel snel dat die ‘poepbak’ uit de kamer verdween. Als vrouwen spreken moet er ook geluisterd worden, dus zo gezegd zo gedaan!
In de avond werd het al iets rumoeriger, want de partij die in het Guesthouse verbleef wist namelijk al dat ze in de peilingen voorop lagen.

Ziezo, weer eens stukje dichterbij vandaag..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 9322

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Juni 2013

Back to basic

Landen bezocht: